forex trading logo
FacebookTwitterGoogle BookmarksRSS Feed

Podsumowanie projektu odbudowy Sana H100B Drukuj
W końcu marca 2009 roku skończyliśmy odbudowę unikalnego autobusu miejskiego San H-100B. Kiedy cztery lata temu rozpoczynaliśmy cały projekt od wyciągnięcia zardzewiałego nadwozia z ziemi, w której tkwił niemal dwadzieścia lat, wiedzieliśmy, że nie będzie łatwo. Ale nie przypuszczaliśmy, że przyjdzie nam niemal samodzielnie przeprowadzić jedną z najbardziej skomplikowanych akcji ratowania zabytkowego autobusu w Polsce.


Na szczęście możemy czerpać najlepsze wzory od naszych kolegów z MPK w Krakowie, którzy wcześniej dokonali spektakularnego, wzorcowego odtworzenia starszego Sana H-01B z 1959 roku. Choć nie mamy możliwości ani organizacyjnych, ani materialnych dorównania krakowskiemu pojazdowi, chcemy niniejszym podziękować krakusom za „natchnienie”, ale również za mentalne wsparcie w wielu trudnych chwilach.

Dziękujemy też wszystkim, którzy wsparli nas w odbudowie, a więc:

  • Miejskim Zakładom Autobusowym Sp. z o.o. – za umożliwienie naprawy poprzez udostępnienie miejsca na terenie zajezdni Stalowa,
  • Władzom miasta Kalisza i Kaliskim Liniom Autobusowym Sp. z o.o. – za wsparcie przy uruchomieniu autobusu,
  • Spółdzielni SPÓJNIA ZPCHR z Sanoka za perfekcyjne odnowienie siedzisk i oparć w autobusie,
  • Magazynowi Centalnemu-Centrum Sp. z o.o. za możliwość pozyskania oryginalnych materiałów do odbudowy autobusu,
  • Panu Piotrowi Gilowi ze Związku Zawodowego Kierowców przy MPK w Rzeszowie za przekazane oryginalne części m.in. fotel konduktora,
  • Panu Janowi Kutkowskiemu z Sanoka za wiele cennych wskazówek,
  • naszym zaprzyjaźnionym mechanikom z MZA, którzy – jak zwykle – pokazali, że są super profesjonalistami,
  • tym, którzy dokonali wpłat na nasze konto.
Dzięki naszej wspólnej pracy uratowaliśmy kolejny autobus – jeden najbardziej niegdyś popularnych autobusów w PRL i jednocześnie najbardziej zapomniany, który dotrwał do naszych czasów tylko w tym jednym ocalałym egzemplarzu.

Z pełną satysfakcją chcemy również powiadomić, że autobus będzie nosił swoje historyczne oznakowanie, jakie otrzymał 36 lat temu w Kaliszu. Jedną z pierwszych jego wypraw będzie powrót do macierzy czyli na ulice Kalisza.

Mamy nadzieję, że bezcenne doświadczenie uzyskane przy odbudowie tego autobusu zaprocentuje również przy odbudowie najcenniejszego naszego zabytku, jakim jest liczący sobie z górą pół wieku Chausson AH48.
 


Joomla!. XHTML and CSS.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie w celu zoptymalizowania jej funkcjonowania.Zobacz polityke prywatnosci.